Women

Nederland in coronatijd massaal bezig met huis en tuin

Nederland Het-aantal-vragen-in-de-categorie-Tuin-verdrievoudigde-in-de-afgelopen-periode

Door het coronavirus zoeken steeds meer Nederlandse huishoudens online naar informatie. Naast de massale gezondheidsvragen raadpleegden Nederlanders ook massaal vragen over huis en tuin. Startpagina.nl onderzocht het gebruikersgedrag in het vraag- en antwoord onderdeel GoeieVraag in coronatijd.

Wonen
In de periode maart t/m mei verdubbelde het aantal pageviews naast gezondheidsvragen vooral ook in de categorie Wonen, van 200.000 naar 400.000 pageviews per week. Vragen over doe-het-zelven voerden hierbij de boventoon. Nederlanders gingen massaal klussen in de afgelopen maanden. De meest bekeken vragen in de categorie Wonen hadden onder meer betrekking op de verschillen tussen vernis, lak en beits, het tijdstip waarop buren lawaai mogen maken met slijptollen en drilboren en slimme manieren om de wasmachine te ontkalken.


Ook het koken thuis bleek soms een uitdaging. Er werden vooral veel antwoorden geraadpleegd op vragen over het effectief verwijderen van frituurvet op de tegels en het schoonmaken van de vieze bakplaat.

Nederland-in-coronatijd-massaal-bezig-met-huis-en-tuin

Verdrievoudiging tuinvragen
Nederland was niet alleen in, maar vooral ook om het huis bezig. Het aantal bekeken vragen in de categorie Tuin steeg bovengemiddeld en verdrievoudigde zelfs in de afgelopen periode.

Over Startpagina.nl
Startpagina.nl wijst mensen al meer dan 20 jaar de weg op het internet en trekt samen met het vraag- en antwoord onderdeel GoeieVraag maandelijks ruim 4 miljoen bezoekers*. Startpagina.nl biedt onder meer een handmatige selectie van links waarmee bezoekers eenvoudig alles kunnen vinden wat zij nodig hebben op het internet. Van inspiratie, vragen & antwoorden, tot specifieke aankoop. @Van Houten PR & Communicatie

 

*NOBO (Nederlands Online Bereik Onderzoek).

 studiopijlman-hosting